איך מטפלים בעלוקות

איך אתה יכול לחסל הדבקת עלוקה מגעילה בבריכה שלך בלי להשתמש בכימיקלים, להרוג צמחים ובעלי חיים ולהתחיל מחדש? במאמר זה נדון בכמה שאלות נפוצות על עלוקות בריכות וכיצד ניתן למנוע מהעלוקות העתידיות לקרוא לבריכה בית חדש.

לאחר בחינת העלוקות והוצאתן

עליך לטפל בבריכה שלך בטיפולים אנטיבקטריאליים המסייעים במניעת זיהום. אם אתה קונה צמחי בריכה לשתילה, שמור אותם במי אקונומיקה לפחות שבוע כדי להסיר עלוקות וטפילים אחרים. אין כימיקל קסם ואפילו לא יריקות – דבר הכרחי בכדי להסיר אלקליות באופן טבעי, אך או, זה עלול לכאוב גם בלעדיו. במקום להשתמש בכימיקלים קסומים, עדיף לא רק להסיר את העלוקות, אלא גם לנסות למנוע את הופעתן מחדש.

אם אי פעם תמצא את עצמך מתמודד עם עלוקות בגופך ורוצה לדעת כיצד להסיר אותן בצורה משמעותית ככל האפשר

המשך לקרוא. הטיפול הראשוני צריך לכלול בקרה על אובדן דם ומניעת חשיפה לפתוגנים הנישאים בדם. המשך לקרוא כדי לגלות ולעקוב אחר מה העלוקה, כיצד להימנע ממנה ואיך להסיר אותה אם היא נושרת.
כדי לקרוא עוד על טיפול בעלוקות ניתן לגשת לאתר leech.co.il

אם אתה מתקשה להיפטר מהעלוקה, הוסף לה מלח או חומץ והיא נופלת. לאחר שהנגיסה התייבשה, יש לנקות אותה במים או בחיטוי, לייבש את האזור ולנקות אותו עם מי חמצן, מה שיכול להפחית את ההשפעה של חומרים נוגדי קרישה.

בדרך כלל עלוקה מעכלת 1.5 גרם דם לכל יישום

לכן הטיפול בעלוקה לוקח בין שלושה לשבעה ימים אם משתמשים בה פעמיים עד שלוש ביום. במקרים בהם הדימום מפסיק זמן קצר לאחר הניתוק של העלוקה, טיפול אגרסיבי יותר יכול להיות בעקבות השימוש בתרופות נוגדות קרישה חזקות יותר כמו תרופות נגד פטריות או נוגדות פרכוסים כמו אנטיכולינרגיות, כאשר הוא נמס ולא נחסם לחלוטין. כדי למנוע באופן אמין את אובדן כמות הדם הרלוונטית, Leththerapeuten לעולם לא צריכה להשתמש ביותר מ- 12 Lechblätter בפגישה טיפולית אחת.

דגים הם טורף מושלם עבור עלוקות

מכיוון שהם לעתים רחוקות מספיק כדי לנשוך עלוקה, ודגים הם הטורפים המושלמים עבורם, מכיוון שהם לעיתים נדירות נושכים. יש להפחית כל שורש שיש לך כדי לשמור על ניקיון המים עד שהטפילים נשללים או מורעבים. אם אתה תופס חלזונות, בריכות או חרקים ידידותיים, השליך אותם חזרה לבריכה לאחר הסרת החרסה. אתה יכול לטפל בשלפוחיות על ידי לבישת כפפות ניטריל או לטקס, מה שגם ימנע מהן לנשוך ספקי שירותי בריאות במהלך תחזוקה או טיפול.

אם עלוקה בורחת מהדג, אתה יכול לתפוס אותו ולהסיר אותו בפיתיון או לתפוס אותו בפיתיון. אם אתה הולך לאזור בו ניתן למצוא עלוקות, בדוק אם יש גופם סימני זיהום ואם הן זוחלות על הגרביים שלך, הבחין בהן והסר אותן במהירות האפשרית.

הדרך הקלה ביותר להסיר עלוקות

היא להמתין עד שהן מלאות ואז להוריד אותן כשסיימת להאכיל אותן. אם אתה רואה עלוקה זוחלת אליך וכבר מוצצת דם, אל תחכה עד שהיא מלאה לפני שאתה מפיל אותה. שמים עליו מלח מייד והוא נושר מייד, אבל זה לא מונע מהם לזחול כי הם מתים מיד כשהם מופיעים.

אם תנקב את העור בעזרת מחט סטרילית כך שהדם יחלחל דרך העלוקה כדי לעורר אותו להזנה, הוא יתחיל להאכיל מיד. כאשר עלוקות נלחצות בזמן האכלה, הן מקיאות דם, אומר קוויסט.

לפעמים עלוקה מנסה לנוע לצד הגוף בו יש צורך בטיפול, מה שגורם לאיבוד דם מיותר. למרבה המזל, עקיצות עלוקה אינן מהוות סיכונים בריאותיים, ומטיילים לעיתים נדירות מבחינים בטפיל כאשר הוא מזריק סם לפני שהוא נושך.

למעשה

עלוקות שימשו למטרות רפואיות במשך אלפי שנים ומשמשות גם בהליכים כירורגיים והסרת קשקשים. חסידי העלוקות הרפואיות של ימינו מצביעים גם על נוגדי הקרישה ברוק של לך, ומוסיפים כי דלקת מופחתת רק לאחר הנשיכה. טיפול מסוג זה מקדם גם ריפוי מהיר יותר של הפצעים ומוריד את לחץ הדם. בנוסף, רוק כרישה מכיל מדללי דם שמבטיחים שדם זורם בחופשיות.

אם משהו משתבש לאחר סבב של טיפול בעלוקה

סביר להניח כי אתר הנשיכה ידמם בכבדות ודם יתנפח מהאזור המטופל. לכרישות יש את הרוק שלהן כדי למנוע קרישת דם, ומכילות כימיקלים המונעים זאת. האזור בו ננשכת עלוקה אינו נסגר והפצע יכול לדמם שעות לאחר הסרת העלוקה.

זאת מכיוון שכאשר עלוקה נושכת את הקורבן

הרוק הייחודי שלה מוביל לזרימת דם מוגברת ומונע קרישת דם. ברגע שהעלוקות נכנסות, הם מגרים את הדם להמשיך ולזרום באמצעות חומרים נוגדי קרישה ברוק. כשהוא מוחל, הירודין נקשר לפצע ומאפשר לו להמשיך לברוח, שנמשך עד 48 שעות. יתרונות טיפוליים נוספים של לטשותרפיה מגיעים רק לאחר הסרת השתן, גם אם הוא ממשיך לדמם לאחר ההסרה.

דילוג לתוכן