אמני חושים ומנטליסטים: הסבר מקיף

כולנו יודעים שאמני חושים הם מהאמנים המרתקים ביותר הפועלים כיום בתעשיית הבידור. עם היכולת שלהם לגלות מידע אלוהי לכאורה מאוויר דל, אמני חושים יכולים להדהים, להדהים ולרגש את הקהל. אבל מה הסוד שלהם? איך הם עושים את זה?

אמני חושים הם, במהותם, קוסמים. הם משתמשים במגוון טכניקות כדי ליצור אשליה של קריאת מחשבות, טלפתיה וכוחות על אנושיים אחרים. טכניקות אלו כוללות טריקים פסיכולוגיים, קריאת שפת גוף ושיטות אחרות לאיסוף מידע. אמני חושים בקיאים לרוב בעקרונות הפסיכולוגיה, ומשתמשים בהם לטובתם כדי לתמרן את הקהל.

בבסיס הביצועים של המנטליסט הוא הכוונה שגויה. על ידי הפניית תשומת הלב של הקהל לנושא לא קשור, הם יכולים לעתים קרובות לאסוף מידע מבלי שהקהל ישים לב. בנוסף, אמני חושים משתמשים בקריאה קרה כדי להעריך את הקהל ולאסוף רמזים כדי לקבוע מה הקהל חושב. זה יכול להיות כל דבר מהאופן שבו הם מתלבשים ועד התגובות שלהם לביצועים של המנטליסט.

רוב אמני חושים מיומנים גם בקריאת שפת גוף. על ידי התבוננות קפדנית בקהל שלהם, הם יכולים לקלוט רמזים עדינים הנותנים מידע. זה יכול להיות כל דבר, ממחווה ועד לשינוי קל ביציבה. אמני חושים משתמשים במידע זה גם כדי לתמרן את הקהל וליצור אשליה של כוחות על טבעיים.

המיומנויות והטכניקות בהן משתמשים אמני חושים מרתקות ונחקרו במשך מאות שנים. עם ההכשרה והתרגול הנכונים, כל אחד יכול להפוך למנטליסט. לכן, אם אתם מחפשים תחביב חדש ומעניין או אפילו קריירה, שקול להיות מנטליסט. אתה אף פעם לא יודע – אתה עשוי להיות איש הראווה הגדול הבא! אמני חושים חייבים להיות מסוגלים לחשוב על הרגליים ולהיות מסוגלים לקרוא את מחשבותיהם של אנשים. הם גם צריכים להיות מסוגלים להמציא פתרונות יצירתיים לכל בעיה שמתעוררת. עם מסירות ועבודה קשה, כל אחד יכול להפוך למנטליסט ולהדהים את הקהל שלו. לדוגמה, דרן בראון, מנטליסט מפורסם, הפך ידוע ביכולתו להשפיע על החלטות של אנשים ולחזות את התוצאות של אירועים מסוימים. דרן בראון החל להופיע ב-1992 וערך את הופעת הבכורה שלו בטלוויזיה ב-2000 עם התוכנית "Derren Brown: Mind Control". מאז הוא הפיק עוד כמה תוכניות לבמה ולטלוויזיה. בראון ידוע ביכולתו להשפיע על החלטות של אנשים ולחזות את התוצאות של אירועים מסוימים. הוא משלב אלמנטים של מנטליזם, קסם, סוגסטיה, פסיכולוגיה, ראווה ומדעי המוח כדי ליצור ולבצע את ההופעות החיות הייחודיות שלו. הוא גם כתב ספרים שחוקרים את כוח הנפש ואת המדע שמאחוריו. הופעותיו זכו לשבחי המבקרים והוא הוצג בכלי תקשורת שונים כולל הניו יורק טיימס, הוול סטריט ג'ורנל והגרדיאן. הוא גם מרצה אורח פופולרי באוניברסיטאות ברחבי העולם. הוא מבצע הישגים של טלפתיה, שליטה בנפש ואפילו תחזיות לעתיד. חלק מהאנשים עשויים לטעון שהמעללים שהוא מבצע הם לא באמת טלפתיה או שליטה בנפש, אלא הם מטומטמים של טריקים או מנטליזם. אחרים עשויים לומר שהתחזיות שלו לגבי העתיד אינן ממש מדויקות, אלא הן פשוט ניחושים מושכלים. עם זאת, יש עדויות המצביעות על כך שהמעללים שהוא מבצע הם יותר מסתם אשליות חכמות. הוא הצליח לחזות במדויק אירועים שהתרחשו בעתיד, ויכולות הטלפתיה ושליטה בנפש שלו נבדקו בניסויים מדעיים עם תוצאות מבטיחות. יתר על כן, התחזיות שלו לגבי העתיד היו מדויקות לעתים קרובות יותר מאשר לא. זה מצביע על כך שהתחזיות שלו אינן רק ניחושים, אלא שיש לו צורה כלשהי של הכרה מראש. יכולותיו נחקרו ונבדקו, מה שמספק עדויות לאפשרות של כוחות על טבעיים.

מה ההבדל בין מנטליסט לקוסם?

ההבדל בין קוסם למנטליסט הוא שמנטליסט מסתמך על עקרונות מדעיים כדי להסביר את יכולותיו. אמני חושים משתמשים בידע ובהבנה שלהם בפסיכולוגיה, פיזיולוגיה ונוירולוגיה כדי להסביר את כוחותיהם. מצד שני, קוסמים מסתמכים על אשליות ותחבולות כדי ליצור אשליה של כוחות על טבעיים. אמני חושים אינם משתמשים באביזרים או גימיקים, ומסתמכים אך ורק על כוחות ההתבוננות, הדדוקציה וההשפעה שלהם. קוסמים מסתמכים על אביזרים והכוונה שגויה כדי ליצור את האשליות שלהם. כמובן, קיימת חפיפה בין השניים, שכן גם אמני חושים וגם קוסמים משתמשים בכוח הסוגסטיה כדי ליצור את ההשפעות שלהם.