הערכת שווי מוניטין בגירושין

בעיה זו מתרחשת לעיתים קרובות במקרי גירושין, אך הזדמן לי לשנות את החוק בנושא זה. במקרה קודם בניו ג'רזי, שעסק בשאלה האם מוניטין של חברה הוא חלק מערכה בתיקי גירושין, בית המשפט התלבט אם מוניטין זמין לחלוקה הוגנת במהלך גירושין. זהו נושא חשוב בעת הערכת נכסים בלתי מוחשיים או "מוניטין" הקשורים לחלוקת שווי הנוהג המשפטי של בעלי.

במקרה של גירושין

על בית המשפט למצוא זמן מתאים להערכת שווי, בו שווי השוק מופחת על ידי שיעבודים וחובות אחרים המכבידים על העסק. מוניטין הוא חלק חשוב משווי החברה בפלורידה, אך כיצד זה משפיע על הערכת השווי? הערכת שווי החברה היא למעשה חלוקה של נכסים בלתי מוחשיים כגון מוניטין, מוניטין וערך מוניטין. מכריע בשווי העסקי של גירושין בפלורידה, על פי משרד האוצר, הוא היכולת של חברות לכלול נכסים של מוניטין או מוניטין בערכים התאגידיים שלהם.

אם לחברה יש מוניטין מתחלק

בית המשפט יכול להעריך מוניטין כחלק משווי העסק. מוניטין נמדד אם ניתן לקנות אותו או למכור אותו או לא, ולעתים מכונה מוניטין. אם לא, יש להעריך אותו על סמך ערכו כנכס בלתי מוחשי, ולא כחלק מערך הארגון, מכיוון שמשקלו עשוי להיות זהב או כסף, או שלא.

מוניטין מוגדר בדרך כלל כחלק משווי החברה העולה על שווי נכסיה המוחשיים

לבסוף, מוניטין עשוי לכלול מוניטין, שהוא סכום כלל הנכסים הבלתי מוחשיים כגון פטנטים, סימני מסחר וזכויות קניין רוחני אחרות, כמו גם נכסים והתחייבויות אחרים.

מוניטין נקבע על ידי הפחתת מחיר המכירה הכולל של מכירות מקבילות מהערך הכולל של כל הרכוש

המפעל והציוד. מוניטין יכול להיקבע גם כאחוז מסך הנכסים וההתחייבויות של החברה או כסכום של מחירי המכירה הכוללים ממכירות מקבילות שנוכו מהשווי הכולל של הרכוש, המפעל והציוד. ניתן היה לקבוע גם את המוניטין הרע באותו אופן, מכיוון שניתן לחשב אותו על ידי הפחתת מחיר המכירה הכולל ממכירות דומות מכלל הנכסים וההתחייבויות.
בכדי לבדוק מידע בתחום של הערכת שווי מוניטין בגירושין ועורך דין גירושין אלפיון עליון כדאי להעיף מבט ב- adv-office.co.il

בעת הערכת הקצאת הנכסים

על בית המשפט לקבוע את המוניטין הקיים ולקבוע ערך סביר למוניטין. מוניטין הוא רכוש משותף או רכוש זוגי והוא מפותח במהלך חיי הנישואין. מכיוון שהוא מתפתח לאורך כל הנישואין, על בתי המשפט לקחת בחשבון את שווי המוניטין בעת חלוקת הרכוש המשותף.

אחת הבעיות של זוגות גרושים

היא האם לכלול מוניטין אישי בשווי של חברה המנוהלת מקרוב. אם בן הזוג כבר לא איתך, לא ניתן לחשב את ערך העסקה מכיוון שתצטרך לקבוע במקרה של גירושין אם החלק הזוגי של העסק שלך מכיל ערך למוניטין אישי או לא. בעת ניתוח הנכסים וההתחייבויות של הארגון, כגון נכסים, התחייבויות ומוניטין, יש לקבוע את הערך על בסיס הרווח הנקי והנכסים נטו המתמשכים. לתיאור הערכות השווי והשיטות העסקיות ראו שיטת הערכת שווי עסקי לחברות ומוניטין למוניטין אישי במקרה של גירושין.

מוניטין מוכר כרצון טוב של חברה מכיוון שאתה יכול לקנות או למכור את העסק שלך כמוניטין

בית המשפט יעריך את המוניטין ויפצל אותו לחלק של בן הזוג ולשווי החברה. ניתן לחלק מוניטין לשני חלקים, החלק הזוגי או החלק התאגידי, בהתאם למטרת הערכת השווי.

בית המשפט לגירושין אינו יכול לכלול את ערך המוניטין האישי בערך השוק של חברה

מוניטין כולל גם מוניטין אישי וגם עסקי של חברה. ניתן להעביר את המוניטין של חברות ולכן יש לכלול אותו בכל חלוקת ערך חברות במקרה של גירושין. בהתאם לחוק המדינה הרלוונטי, בית המשפט רשאי להעריך מוניטין כחלק בלתי נפרד משווי העסק אם לחברה מוניטין מתחלק. השאלה האם יש להעריך או לשתף מוניטין בתהליך הגירושין או לא תלויה בסמכות השיפוט בה הוא עוסק.

בתי משפט במדינות אחרות נאבקים בהערכת שווי מוניטין מקצועי וטוענים כי מוניטין החברה

הוא חלק מנכסים זוגיים. מנגד, בתי משפט במדינות אחרות, כגון קליפורניה וניו יורק, שומרים על הזכות להעריך מוניטין תאגידי, אך אינם שוללים מוניטין אישי כנכס זוגי. יותר ויותר מדינות מניחות שלא ניתן לקשור מוניטין אישי לנכסים זוגיים חלוקתיים, שכן שווי השוק הוא הקנה המידה במקרים של פירוק הנישואין.

דילוג לתוכן