מה זה טיפול רגשי

 טיפול בעיבוד רגשות (EPT) הוא סוג של טיפול המסייע לאנשים להבין ולעבד רגשות בעברם ובהווה. בפוסט זה בבלוג אני מסביר מהו ייעוץ רגשי, מתי משתמשים בו ובמה זה כרוך. ייעוץ רגשי, בין אם בצורת ייעוץ, טיפול קבוצתי או טיפול פרטני.

זה לא שונה מטיפול קוגניטיבי

שבו חשיבה וקוגניציה הם החשובים ביותר, אך חלק גדול ממנו משותף בייעוץ אישיותי (PCC) ובייעוץ אישיותי. לסיכום, ניתן להגדיר טיפול ממוקד רגש כצורת טיפול המבוססת על תיאוריית ההתקשרות ותיאוריית ההתקשרות, שמטרתה לעזור ללקוחות לתפוס טוב יותר את רגשותיהם ולפתח אסטרטגיות לניהול, ויסות ושינוי יעיל שלהם. למרות שזה מתחיל בצורה של טיפול זוגי, ניתן ליישם את עקרונות ה– EFT גם על צורות אחרות של טיפול.
לעוד פרטים אודות טיפול רגשי ביד אליהו ומה זה טיפול רגשי יש להעיף מבט ב- yadeliyahu.net

EFT ידוע בעיקר כהתערבות זוגית

אשר נבדקה והוכחה בטיפול בהפרעות דחק פוסט-טראומטיות (PTSD) ובהפרעות חרדה, אך שימשה גם לטיפול בהפרעת דחק פוסט-טראומטית ואחרים. בעיות נפשיות ולתקן את יכולת המוח להתמקד אך ורק בקוגניציה במהלך תהליך הטיפול. רגש – טיפול ממוקד (EFT) פותח בתגובה לרעיון שרגשות הם חוויות אנושיות טבועות ואוניברסליות המנחות התנהגות ואינן מנוצלות מספיק בטיפול, וזה משתלב היטב בסביבה הפסיכולוגית החיובית. מכיוון שרגשות קשורים לתהליכי חשיבה קוגניטיביים, הם פועלים על ידי התמקדות בקוגניציה אך ורק בטיפול בתהליך ולא ברגש עצמו. במקור הוא פותח כהרחבה של הפסיכולוגיה החיובית שהתבססה רשמית, תוך התמקדות ברגשות חיוביים כמו אהבה, חסד, חמלה, אמפתיה וחמלה.

EFT עוזר לאנשים להשיג מודעות

לצבור ניסיון ולשנות את רגשותיהם במהלך פגישות טיפול, ולשנות אותם כאשר הם לא מסתגלים. יועצים להעברה בנקאית יכולים להתמודד עם הרגשות שזוגות מביאים לטיפול, אך הם גם ילמדו אותך כיצד להתמודד עם זה. אתה יכול להפיק את המיטב מהטיפול על ידי שיחה גלויה וכנה על רגשות המטפל שלך. שתף את מה שאתה חש פגיע אליו בטיפול, באמנות או בכתיבה, גם אם אתה מתבייש להביע את זה, יעזור לך לנקות את הרגשות שלך ולכוון אותם לכיוון הנכון.

למידע על טיפול רגשי בשכונת יד אליהו נא אפשר לברר באתר https://yadeliyahu.net

NACBT מאפשר לך ללמוד עוד על טיפול התנהגותי קוגניטיבי או לפנות למטפל מורשה באזור מגוריך המציע טיפול מסוג זה

למד כיצד לבחור את המטפל הנכון ולהפיק את המיטב מפגישות הטיפול והייעוץ שלך. כל מי שמתאמץ להכיר את רגשותיהם, מחשבותיהם והתנהגויותיהם ויכול להציע אינטראקציות טיפוליות הוא מטפל פוטנציאלי. העריך את התקדמות הטיפול שלך: המטפל שלך עשוי להוסיף רמה חדשה לתוכנית הטיפול הרגשי שלך או אולי ירצה להסיר אחד או יותר מהשלבים בתכנית הטיפול כגון דיכאון, חרדה או הפרעות חרדה.

טיפול ממוקד רגשית יכול להיראות קצת שונה ממה שאתה יכול לצפות, תלוי בחוויה שלך כיחיד או כזוג.

בעזרת EFT (טיפול ממוקד רגש)

אנשי מקצוע מאומנים יכולים לעזור לך לחקור את מקורות התגובות הרגשיות המשניות שלך, לזהות את הרגשות העיקריים שלך, ולקבוע כיצד לקבל אותם ולהשתמש בהם בצורה בריאה כדי להשיג את מה שאתה צריך להזיז קָדִימָה. הדגש על תיאוריית ההתקשרות ותורת ההתקשרות למבוגרים הוא שמבדיל בין רגשות – טיפול ממוקד. תיאוריית ההתחברות היא הבסיס למטפלים רבים הממוקדים רגשית כמו פסיכותרפיסטים, פסיכואנליטיקאים, פסיכולוגים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים.

לאחר שקראת שורות אלה

אתה עשוי לחשוב על מערכת היחסים שלך ולהבין שטיפול זוגי ממוקד רגשית מתאים לך. אם אתה רוצה תמיכה ואתה מוזמן לפנות אלי אם אתה רוצה להשתמש בה כדי לשחזר את מערכת היחסים שלך, הנה מה שאתה צריך לעשות. מטפלים מאומנים ב– EFT גילו שאתה חושב שצורת טיפול זו תשפר את מערכות היחסים שלך. הרצון להרגיש בטוח ומאוהב הוא מאבק בינך לבין בן / בת הזוג שלך.

טיפול ממוקד רגשות (EFT) מבוסס על הרעיון שרגשות משמשים כמצפן פנימי

המנחה את פעולותינו, מגשים את רצונותינו ועוזר לנו לצמוח ולפתח קשרים בריאים. טיפול ממוקד רגשי, או "EFT", הוא גישה טיפולית המבוססת על ההנחה כי רגשות הם המפתח לזהותנו. זה מבוסס על האמונה כי הרגשות שלנו אינם רק כלי לשיפור עצמי, אלא גם לפיתוח מערכות יחסים ומערכות יחסים עם אנשים אחרים.

טיפול ממוקד רגשות (EFT) הוא טיפול לטווח קצר המשמש לשיפור ההתקשרות וההתקשרות במערכות יחסים בין מבוגרים. טיפול ממוקד ברגש או "טיפול זוגי" הוא הגישה הקצרה ביותר לטיפול זוגי, המורכב בדרך כלל בין 15 ל -20 מפגשים.

הטיפול מתמקד במודעות

ויסות ושינוי רגשות כדי להקל על שינויים התנהגותיים. לאחר מכן אנשים לומדים להבין, לנהל ולהפוך את הרגשות החסרים הללו כך שיוכלו לגשת ולהשתמש ברגשות הטבעיים שלהם כמו כעס ואבל. שחזור חוויות עבר והתמקדות ברגשות הראשוניים הבסיסיים יכולים להיות דרך יעילה לעזור למטפל לקבל אותם. EFT היא דרך נהדרת לעזור לחולים לעבד את רגשותיהם ולאפשר להם להרגיש שוב.

 

דילוג לתוכן