פגיעות נפוצות בגני ילדים

אחד הגורמים שגורמים לילדים לעיתים רחוקות לשחק בחוץ הוא מספר הפציעות והתאונות שהם חווים במגרש המשחקים. התוכנית הלאומית לבטיחות במגרש המשחקים (NPPS) מדווחת כי נפילות, נפילות על משטחים ופגיעות בראש, בצוואר, בגב, בזרועות או ברגליים הם הגורמים השכיחים ביותר לפציעות במגרש המשחקים. מתוך 10% מהפציעות שנגרמו מנפילות מציוד משחק, 7% נגרמו מציוד או ציוד טיפוס ו -5% על ידי משטחים. סוג נוסף של משטח בגני שעשועים הוא פגיעות בציוד בגני שעשועים (למשל צעצועים שבורים, צעצועים באדמה וכו ').

משטחים קשים כמו אספלט ובטון אינם מתאימים לציוד משחק ומובילים לפציעות קשות. נדנדות אחראיות לפגיעות רבות ביותר בגני שעשועים ביתיים, בעוד שציוד טיפוס הוא הציוד המסוכן ביותר בגני המשחקים הציבוריים.

נפילות הן הפגיעה השכיחה ביותר בקרב ילדים בכל הגילאים

אך פגיעות מסוימות הן בסבירות גבוהה יותר בקבוצות גיל שונות. תינוקות וילדים צעירים נמצאים בסיכון מיוחד ליפול, ואילו ילדים צעירים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפציעה באופן כללי. מרבית הפציעות במגרש המשחקים ופציעות קשורות בילדים בגילאי 5 עד 9 מיוחסות לילדים בגילאי 5 עד 9.
למידע נוסף אודות פגיעות נפוצות בגני ילדים כדאי לגשת לאתר ambulant-ganim.co.il

נפילות הן ללא ספק הגורם השכיח ביותר לתאונות ומהוות את רוב הפגיעות שאינן קטלניות

מדי שנה, כ -10 ילדים מתים כתוצאה מנפילות, אך נפילות הן למעשה הגורם השני לפגיעות לא קטלניות בילדים, כולל פגיעות בראש, בצוואר, בגב, בזרועות, ברגליים, בעיניים, באוזניים, ברגליים וב חלקי גוף אחרים. פציעות הנגרמות כתוצאה מנפילות והרעלה אינן גורם עיקרי למוות בקבוצת גיל זו, אך הן שכיחות. רוב אלה אינם חמורים, אך עלולים לגרום לפציעות חמורות או מחלישות כגון שברים, נזק מוחי, פגיעה בחוט השדרה או אפילו מוות. – באופן ספציפי יותר, פציעות אלו עשויות לרוב לדרוש מה שמכונה "טיפול בטראומה דרגה 1", ועליך להוכיח כיצד נגרם נזק לילדך ישירות מבית הספר. לילד שלך יש פצע מתפרץ או לנקב שהתרחש במהלך נפילה, או שנפגע על ידי חפץ ועלול להיות עצם שבורה. הרופא המטפל בילד עם פציעה צריך לספק תיאור מפורט של הפגיעה בילד ואופי הפגיעה שהוא סבל. עליהם לאסוף עדויות לפגיעה זו ולהגישם בפני הרופא יחד עם עדויות אחרות כגון דם, קרישי דם, חבורות, שפשופים וסימני טראומה אחרים.

ניתן לחזות פציעות בילדים בגיל הגן על ידי פציעות בבית הספר – אצל ילדים עד גיל שש. תאר את הפגיעה באופן ספציפי, השאלה היא האם מדובר במרכז הטיפול של הילד, החלק בגוף שנפגע וסוג הפגיעה.

בהתאם לסיבה לפציעתו של ילד במגרש המשחקים

פעולותיהם של גופים אלו עשויות למלא תפקיד בפגיעה, כאשר תכנון ובניית ציוד הם גורם. חומרת הפגיעה תלויה בילד ובגורמים התורמים לסביבה, בעוד שפגיעות קלות נגרמות בדרך כלל מפגיעות בהן מעורבים ילדים. בסדר יורד: הפגיעות הנפוצות ביותר היו: ראש, צוואר, כתף, גב, זרוע, רגל, ברך, מרפק וחבלות. למרות שמניעת פציעות חמורות בילדות היא המטרה הסופית של מחקר פציעות במוסדות לטיפול בילדים, שני הבדלים מתודולוגיים במחקר זה מקשים על זיהוי הדמיון בין המחקרים. אחד התחומים המאתגרים במחקר הגורמים לפציעות אצל ילדים ובני נוער הוא לבדוק האם קיים מודל צפוי ולבחון את ההשפעות של פעילות גופנית על גורמי סיכון לפציעות כמו גיל, מין, קבוצת גיל ורמת חינוך. תחום מאתגר נוסף הוא זיהוי ועיצוב תוכניות פציעות. סדנאות השירות למורים מדגישות את החשיבות בזיהוי ילדים הסובלים מפציעות קלות תכופות, מעלות את המודעות של המורים להשלכות של פגיעות אלו ומודיעות להם מה הם יכולים לעשות כדי להפחית את הפגיעות במרכזם.

לכן רצינו לבחון מקרוב את הפציעות הנפוצות ביותר בקרב ילדים במעונות יום וכיצד עובדי טיפול בילדים יכולים לסייע במניעת פציעות אלה

פירטנו כמה מהפציעות והתאונות הנפוצות ביותר בילדים שאנו רואים מדי יום ומה עליכם לעשות כשמגיע הזמן ללכת לבית חולים.

הפציעות המפורטות להלן הן רק חלק קטן ממספר הפציעות הכולל של ילדים במעונות יום, אך הן מהקשות ביותר.

פציעות בוטות בבטן שכיחים יותר בקרב ילדים מאשר אצל מבוגרים

והרוב המכריע של פגיעות בבטן הם משניים לטראומה קהה. ככל שהילדים הגדולים יותר מתחילים לחקור את סביבתם, כך יש סיכוי גבוה יותר לסבול מהתעללות פיזית כצורה של משמעת, בעוד שילדים צעירים נוטים יותר לחוות פציעות שנצפו כמו פגיעות ראש, פגיעות ראש וכאבי בטן.

דילוג לתוכן